תקשורת עם מטופלים בעידן הקורונה
מאז פרוץ מגפת הקורונה אולצה את המערכת הרפואית לעבור לתקשורת שונה ממה שהיה מקובל עד כה בין רופא למטופל. זה לא שהאינטרנט, שיחות הוידאו והוואטסאפ לא היו פה – הם בהחלט פה כבר שנים רבות , אך העובדה שבתקופת הקורונה התקשורת התבססה כמעט אך ורק על תקשורת דיגיטלית, כולל שיחות וידאו – זה משהו שלא הכרנו.
שוחחנו בנושא עם ד"ר יעל כהן מנהלת שירות המיאלומה במרכז הרפואי איכילוב וד"ר נועה לביא מנהלת שירות המיאלומה בקריה הרפואית רמבם וגייסנו לשיחה גם את מיכה שנהב- יועץ ומנחה ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ מרכז טל לתקשורת אפקטיבית אשר מלווה מקרוב את עולם הרפואה כבר כמעט 2 עשורים בכל מה שקשור בפיתוח והטמעה של מודלים וכלים בהעברת מסרים ותקשורת שמקדמת היענות בקרב חולים כרוניים.
ביחד ניסינו להבין מה השתנה במציאות החדשה שהקורונה כפתה עלינו, מהם האתגרים
ומהם היתרונות בתקשורת מרחוק עם המטופלים ולדבר על הכלים שעומדים לרשות הרופא המטפל .בכדי להשפיע על המטופל מרחוק ולשמור אותו בתוך הרצף הטיפולי
האזנה נעימה.